Nytt Disbyt-utdrag

Nu har jag äntligen fått iväg mitt Disby-utdrag på mormors anor. Det blev över 1000 personer så nu får jag klättra i släktträden på Disbyt också 🙂

Jag har också för femtielfte gången uppdaterat min hemsideadress i medlemsregistret hos DIS. Jag vet inte om det jag som gör något fel men det blir inte uppdaterat och den gamla adressen gäller ju inte längre. Har det inte hänt något om en månad så får jag väl kontakta DIS och fråga varför.

Avskriften av vigslar i Motala ligger nere för tillfället. Jag upptäckte nämligen att jag lyckats få dubbletter på mina anor på mormors sida. Första gången jag skickade ett utdrag så använde jag endast mitt medlemsnummer på filen. Senare har jag delat upp så det är en fil för mormor en annan för mormor och så vidare och då har jag lagt till en bokstav till medlemsnumret. Anledningen är att det blev så mycket att jämföra med när jag fick tillbaka resultatet. För att få bort dubbletten så skickade jag den här gången in en fil utan bokstav för mormors anor och så tänkte jag att jag skulle skicka in min mans mormors anor med samma fil-namn som dubbletten så den skrivs över. Men än så länge är det ganska lite uppgifter jag har så därför har jag nu lagt min tid på att forska på den grenen.

En reaktion på ”Nytt Disbyt-utdrag

  1. Jag fick maila kansliet till slut. De hade rätt adress i sina register men de hade missat att uppdatera det på hemsidan. Men nu är det rätt.

Lämna en kommentar