Avskrifter

Jag har en förmåga att ”gräva ner” ner mig lite väl mycket ibland i min forskningsiver. Det kan sluta med att jag nästan har utrett en hel by innan jag ger upp i jakten på rätt ana. Detta har resulterat i några avskrifter av födelse- vigsel- och dödsböcker. En hel del försök i att rekonstruera ”husförhörslängder” o s v. Det är ju inte alltid som detta jobb har givit något resultat och i bästa fall kanske bara att jag kan utesluta en del personer.

Ibland har jag undrat för mig själv hur många det är som gör som jag och hur mycket jobb som görs om och om igen istället för att vi delar med oss. Problemet är ju hur man ska berätta vilka uppgifter man har. Därför ska jag se om jag kan få ut en del i alla fall på min hemsida. Får se hur mycket plats jag har kvar. Jag har ju bara mitt teliaabonnemangs hemsideutrymme än så länge.

Published in: on februari 4, 2008 at 9:14 f m  Comments (2)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://brizzlo.wordpress.com/2008/02/04/avskrifter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Om du har avskrifter som du vill dela med dig av så kan du skicka dem till Släktdata, register_at_slaktdata.org

    • Det gör jag gärna men jag har märkt att de behöver gås igen. Vilket format vill ni ha dem i?

      /Britt


Kommentera

