Arkiv Digital igen

Jag är imponerad! Vilka fantastiska bilder. Vore allt material filmat på det här viste skulle man aldrig behöva besöka arkiven fysikiskt. Fast det är väl en utopi för det finns ju hur mycket material som helst. Och det var ju en fantastisk känsla när jag fick jordeboken för Vifolka och Göstrings härad i min hand. Det nog inte så många som någonsin läst i den genom de århundraden som den funnits. Åtminstone de sidor som rörde mina anor var väldigt vackert skrivna och hela boken såg nästan ny ut.

Ja, jag passade på att prova Arkiv Digital igen nu i helgen då det var gratis. Jag hade ju glömt att betala in till Geneline så helt plötsligt, i torsdags, slutade det fungera. Visserligen har jag ju fortfarande tillgång till SVAR men alla volymer är ju faktiskt inte skannade och naturligtvis inte den jag höll på med. Men den fanns hos AD!

Published in: on mars 23, 2009 at 8:56 f m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://brizzlo.wordpress.com/2009/03/23/arkiv-digital-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

