Bouppteckning kanske ger svar

Jag sökte efter bouppteckningar på SVAR. Den här gången sökte jag på Griberg men kryssade i rutan för ”Ung. stavning”.
Då fanns det en bou efter Britta Grefberg död 1796 i Storhammar i Villberga. ”Min” Brita Griberg dog 1796 i Edsta i Villberga.
Men … jag kände igen Storhammar. Jag vet att jag haft problem att hitta Storhammar i husförhörslängden. Både Britas mor och bror dog där men står i husförhörslängen under Edsta. Förmodligen bodde familjen där men eftersom fadern, Anders Lindstedt , var soldat för Edsta så står de upptagna där.

Jag har beställt kopia på den här bouppteckningen och väntar med spänning. Eftersom Britas barn var omyndiga så bör ju barnens förmyndare vara angivna och då kanske jag får någon ledtråd vart sonen Gustav har tagit vägen. Och har jag riktig tur så är Gustavs förmyndare en släkting på hans fars sida.

Håll tummarna!

Published in: on januari 26, 2010 at 8:39 f m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://brizzlo.wordpress.com/2010/01/26/bouppteckning-kanske-ger-svar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

