Ännu en bouppteckning

Nu har jag beställt även Anders Lindstedts bouppteckning så nu är det bara att vänta och se.

Published in: on februari 17, 2010 at 8:36 f m  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brizzlo.wordpress.com/2010/02/17/annu-en-bouppteckning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej!
    När du beställer bouppteckning, vilka uppgifter måste du uppge för att det ska bli så billigt som möjligt? Och vad kostar det? Det är väl från SVAR du beställer?

    MVH
    Lasse Ericsson

    • Hej Lasse!

      De bouppteckningar jag har beställt har jag först hittat i SVARs bouppteckningsregister via deras hemsida. Så jag kan ange vilken häradsrätt och volym och sida det gäller. Sedan har jag beställt kopia från Landsarkivet i Uppsala. Den första tog knappt 2 veckor att få och var på två A4-sidor á 4 kr st + porto = 19 kr
      La i Uppsala har en hemsida som man kan beställa bouppteckningar ifrån och där står precis vad det kostar. Om de måste lägga ner tid på efterforskningar för att få fram bouppteckningen kostar det 125/15 min men man kan ange en maxavgift som man är beredd att betala.


Kommentera

