Åh nej!!!!

Det får inte vara sant! Men det är det nog tyvärr.

Jag har precis upptäckt att alla timmar jag lagt ner på anor i Långtora socken i Uppland har varit förgäves och det är åtskilliga. Det är inte mina anor!

När jag började med min forskning för nästan 10 år sedan så fanns inte så mycket inskannat på Genline i Östergötland så jag började med mina anor i Uppland istället. Senare när kyrkböckerna för Östergötland blev tillgängliga koncentrerade jag min forskning där eftersom mina morföräldrar, som kom ifrån Motala, fortfarande levde. Senare när man kunde hitta kyrkböckerna på både Genline och SVAR och dessutom mantalslängder så började jag så att säga i andra änden av släktträdet och la min energi på de äldsta anorna i Uppland.

Nu när jag går min kurs (se tidigare inlägg) och har valt som uppgift att utröna hur det kom sig att min fars släkt kom att bo i Gåde utanför Enköping har jag upptäckt att jag varit lite för okritisk i min första forskning.

Så läxan är utgå alltid från nutid och bakåt!

Published in: on maj 4, 2012 at 7:54 f m  Comments (1)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://brizzlo.wordpress.com/2012/05/04/ah-nej/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Hej Britt

    Jag har hittat din trevliga blogg på nätet och undrar därför om du är intresserad av att få fler besökare till den.

    Vi har en hemsida för seniorer där vi bland annat samlar bloggar som är intressanta för seniorer.

    Vi kommer nu även att samla bloggar inom olika hobbyområden och då tror vi din blogg om släktforskning skulle vara intressant för många.

    Är du intresserad av att finnas med på seniortider är du välkommen att antingen visa ditt intresse på http://www.seniortider.se/index.php/bloggar eller svara på detta mail

    Vänliga hälsningar Birgitta Håkansson


Kommentera

